Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


måndag 18 januari 2010

Vissna blommor

Äntligen måndag igen ;-)
Nu har jag efter många om och men lyckats skicka iväg mitt första traderapaket! Lägger ut nya objekt hela tiden, det senaste är detta lilla bord som jag målat i vitt och mattsvart.
Helgen har varit bra, vi har målat i tvättstugan och satt upp den nya bänkskivan. Tyvärr var det ett fult hack i den, men eftersom vi väntat nästan två månader på leveransen, så vill vi bara ha dit allting.
Idag är jag väldigt sugen på att köpa lite nya blommor och byta ut alla gamla vissna saker som skräpar i fönstren. Kan ju va kul med lite vårfint fastän det snöar ute. Nu är det lunchdax, så det är bäst jag sätter fart på matlagningen. Kanske blir det lite semla efteråt :-)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar