Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 27 januari 2010

Äntligen är byrån klar

Nu är den ialla fall färdigmålad och klar! Den blir jättefin i hallen. (ni får bortse från röran runt omkring)




byrån står den lilla pigtittaren jag köpte på loppis. Den är nu vitmålad och vacker och ska säljas på tradera. Det är nästan så jag vill behålla den själv, för den är så fin med alla maskhålen :-) Men den åker tillsammans med ett par stora snygga och vitmålade träljusstakar, en rakspegel och ett smyckeskrin.
Imorgon får vi, tro det eller ej, tvättmaskinen inkopplad. Det var ett halvår sedan vi tvättade våra kläder i detta huset. Snart är tvättstugan färdig! Sedan ska jag göra klart vardagsrummet/tv-rummet och efter det blir det badrummet. Det kommer bilder allteftersom.
Det var vad jag hade att säga idag.
Tack och hej, leverpastej!!
ps. ni får gärna skriva en kommentar, jag vet att det är lite bökigt i början, för man måste ha ett konto tex google, men det vore kul om ni försökte ialla fall :-)












1 kommentar:

  1. Jätte fin :)) Nästan identisk med min byrå som jag bytte bort :/... Så tröttnar du eller springer på en likadan så hojta till :))
    Jag hade visst kollat fel om studiedagen, den är visst den 2 mars... Så ska vi träffas ändå då på onsdag???

    Kram

    SvaraRadera