Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


fredag 15 januari 2010

Bokyllorna

Ja, nu äntligen står de på plats i tv-rummet. Det var inget roligt projekt att måla dessa Billy-bokhyllor, eftersom de är gjorda av laminat och fanér. Men jag har tröttnat på ek-stilen och vitt passar mycket bättre in hemma hos mej. Så här såg de alltså ut innan målningen.
Jag började med att rugga upp ytan med sandpapper, sedan grundade jag. Efter det så målade jag allt svart och sedan vitt igen i tre lager. När det var färdigt så sandpapprade jag lite här och var. Men de sista hyllorna grundade jag och målade vitt på en gång, sedan efter sandpappringen så fyllde jag i med svart färg och gned ut den med en trasa.


Och så här blev det efteråt.
Vita och lite nötta och skavda.
Resultatet blev kanske inte så bra som jag tänkt mig, men jag är ganska nöjd ändå. De ser gamla och slitna ut. Shabby chic!



Jag bytte knoppar i dörrarna också.
I vitrinskåpen hänger gardiner som insynsskydd, så man slipper se röran innanför. Jag ska ha andra gardiner, dessa är bara provisoriska för att man ska se ungefär hur det ska se ut.
Visst är det snygga tapeter i bakgrunden? Skulle egentligen ha ljusa och diskreta, men så fort jag såg dessa kände jag att jag bara måste ha dem! :-)
Nu ska jag iväg med grabbarna på bandyträningen. Sen blir det middag med mina föräldrar och kanske let´s dance på tv:n.
Trevlig helg på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar