Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


måndag 11 januari 2010

Härlig vinterdag


Vilken lugn och skön dag jag har haft! Började förmiddagen med ett besök av min kompis Annika och hennes son, som var här och lekte och fikade lite. Sedan slutade Marcus tidigt på jobbet och fixade lunchen. Efter det tog Märta och jag en promenad hem till mamma och åt lite mellanmål. Sedan en promenad hem igen. Väl hemma sitter jag nu vid datorn och har precis betalat in handpenningen på våran Thailandsresa som går av stapeln 3/1 2011. Kan det bli bättre? Jo, om man slutar dagen med lite mörk choklad och ett glas vin när ungarna lagt sig och det börjat nåt bra på tv. ;-)
Imorgon kanske jag orkar ta ner julgardinerna och piffa upp fönstren lite. Nu ska jag se till att bli klar med bokhyllorna så jag kan ställa in dem i tv-rummet.
C U Later

1 kommentar:

  1. Thailand, din lyckost ;-)
    En del har det bra, fan vad bilar han måste sälja din gubbe ;-)

    Ska bli kul å se hur hyllorna blev, du visar väl dom här på bloggen??

    Kram

    SvaraRadera