Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


tisdag 5 januari 2010

Flickrummet

Ett gammalt linneskåp som är utmärkt förvaring för alla leksaker



Här är en jättebra hylla med byrålådor längs ner och en utdragbar skiva som kan fungera som skrivbord när man vill pyssla eller rita. Den var såklart brun från början...




Märtas säng och en gammal tallrikshylla som jag har målat vit och förvarar sagoböcker i













Elins säng och dock- sängar. Den röda är ett loppisfynd från sockerbruket och den vita en vanlig ikea-säng. Dockskåpet är från när jag var liten och den har min farmor och farfar gjort, fast jag har målat om den rosa




I Elins säng trivs nallarna bra











Jag har inte orkat lyfta ett finger på över en månad, så det har dessvärre inte hänt så mycket med husrenoveringen. Fast tjejernas rum är så gott som klart. Jag hoppas verkligen att motivationen och energin kommer tillbaka, nu när vi går mot ljusare tider.
Det är ju trots allt mitt största intresse att inreda, själva målningen och allt grundarbete är väl inte alltid så skoj, utan det är ju "piffandet" som är det roliga. :-)
Kanske får jag ändan ur vagnen och sätter lite fart när jag startat en blogg. Det ska bli spännande att se hur det går. Ovan är några bilder från Elins och Märtas rum som jag tog efter nyår.
Idag är det trettondagsafton. Jag har slängt ut julgranen, för den barrade nåt så fruktansvärt. Ikväll ska vi hem till mina föräldrar och äta mat och kanske planera inför thailandsresan som går av stapeln om ca ett år.
Imorgon ska vi äntligen titta på luftslottet som sprängdes, det är allra sista föreställningen och jag har väntat i evigheter...
God fortsättning på det nya året, försök att hålla era nyårslöften :-)




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar