Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


tisdag 12 januari 2010

Chokladkaka

Nä, jag orkade inte ta ner julgardinerna idag heller. Men imorgon är ju nästan sista dagen de får sitta uppe. Idag har en elektriker och en byggjobbare varit här och fixat, så nu kan vi sätta igång elementen snart. Ska bli skönt att slippa frysa här hemma.


Däremot har jag bakat en GI-chokladkaka. Helt okej faktiskt, om man gillar mörk choklad. Om det är nån som är sugen på att prova denna delikata kaka så kommer receptet här:


100g mörk choklad

125g smör

0,5dl färdigt kaffe

0,5dl flytande honung

2st ägg

1krm salt

2dl valnötter (hackade)

Smält chokladen tillsammans med smöret, blanda i kaffet och honungen.

Vispa äggen fluffiga med saltet. Vänd försiktigt i chokladblandningen i äggen.

Smöra form och ströa med valnötterna. Häll i smeten och grädda i nedre delen av ugnen på 175 grader ca 30 minuter.

Servera med vispad grädde och bär.

Nu ska jag sätta mig vid brasan och fika lite med Elin, samtidigt som vi tittar på Pippi Långstrump eller nån annan bra film :-)
Ha det så bra så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar