Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


torsdag 11 februari 2010

Torsdag

-17 grader imorse, då passar det väl bra med en promenad (till närmsta second hand-butik). Solen skiner så fint på de vita träden och fåglarna kvittrar, det är vindstilla och mina näsborrar fryser till is. Lilla plätta-unge är ialla fall påpälsad till max och hon trivs i alla väder, bara hon får ta sig en tupplur i kärran.










Idag skulle Albins klass klä ut sig, och jag tyckte han kunde gå som Emil i lönneberga (med myssen och byssen), men Nej Aldrig, det gick absolut inte. Han skulle vara gangster, hehe






Idag fick jag också min fina doftbakelse som får pryda lite i hallen. Vit tårta med lite spets, en vacker ros och en fin lapp som det står Lycklig på.


och den luktar verkligen jättegott! Önskar jag kunde virka så fint.....

Snart är det helg igen och det är väl ingen ledsen för. Imorgon ska jag och några av barnen åka till min kusin Annelie och hämta några stolar som står och skräpar i hennes källare. Marcus blir säkert jätteglad att jag kommer hem med mer "bröte" och trycker in i det överfulla garaget och förrådet :-)

På återseende, hejsan svejsan!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar