Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


tisdag 23 februari 2010

Blir det vår snart?

Ja, det är ju mars nästa vecka och snön ligger 2 meter hög :-) så det dröjer säkert många veckor till. Tänk vad glad man ska bli när man ser de första vårtecknen. Det är snart ljust ute till klockan sex. Jag har så många planer för trädgården i år (fast det har jag ju varje vår) får väl se hur mycket av det som verkligen blir av.





Jag vill ha ett gammalt zinkbadkar på min altan, tänk vad skönt att ligga och svalka sig en het sommardag. Om man nu får ha den ifred för barnen, haha.
Nya solstolar i trä, vita självklart, skulle ju vara fint att ha på trädäcket. De gamla fula i plast från Jysk vill jag inte ha kvar!
Så vill jag (dvs Marcus) bygga ett litet plank/staket som insynsskydd, där det kan växa några fina klätterväxter på.
En kulle vill jag anlägga i ett hörn av trädgården, där jag nu har en stor rabatt som jag aldrig orkar ränsa. Den ska inte vara så hög eller stor, men ett par enar och några stora stenar ska få pryda på toppen. Ååh, jag läääängtar till våren!!! Hoppas den kommer lagom till påsk.
Ciao ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar