Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


måndag 1 februari 2010

Bättre sent än aldrig

Här kommer lite bilder från min lilla tvättstuga. Den är väldigt enkel och funktionell, jag är mycket nöjd med resultatet (med tanke på hur den såg ut innan)

Draperierna har jag sytt själv i lördags :-)


Fina tavlor hänger som prydnad och knoppbrädan har jag knåpat ihop själv. Två gamla tvättsäckar (traderafynd) ska få varsin krok så fort jag fått hem dem i postlådan.



Här hänger tvätten på tork. Strykbrädan får stå framme, för annars orkar man aldrig stryka. Jag klädde om den med ett randigt ikea-tyg. I bakgrunden sitter Pettson och vill in från vinterkylan.


Tvättmaskin, tumlare och korg med stryktvätt.







Praktisk hylla med förvaring av bl a tvättmedel och kattsand. En gammal tvättbräda har vitmålats och får stå som dekoration, liksom de gamla strykjärnen och emaljbyttan på väggen.
Den är inte så stor tvättstugan, men den fyller sin funktion och det är ju det viktigaste.
Nu ska jag göra klart vardagsrummet och Marcus får ta tag i badrummet.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    så fin tvättstuga ni har.något jag saknar..eller ja vi har allt i samma rum Tvätt/toa= tråååångt.

    fin blogg du har.hittade till dej via Marika.
    kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad fint det blev :) Såg att vi hade budat på samma tvättpåse på Tradera. Ingen av oss fick den, jag gav upp vid 300 tror jag... Här hemma ligger än så länge bara Felix å Albin i magsjuka så vi får se hur det ser ut på onsdag. Vi hörs närmare.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!

    Jag tar 130kr för ett sånt bakelse inkl frakt.

    Kram Nilla

    SvaraRadera