Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


måndag 1 mars 2010

Grundmålning

Nu minsann har jag börjat grundmåla köksstolarna, vilket inte är det roligaste man kan göra med tanke på att det är pinnstolar.
Yr i huvudet och lätt illamående blev jag på kuppen för att jag använde oljefärg. Men det är det bästa, eftersom det hindrar oljan att tränga igenom. Fortsättningsvis blir det vattenbaserad färg och jag kommer att ha en svagt ljusgrå nyans, för att få lite kontraster på allt det vita.
Vi har en jättestor hall (groventré) och där är det gott om plats att stå och måla. Lite bökigt när barnen ska på och av med alla ytterkläder bara, men det funkar.
Inte blev det nån vår idag 1/3 för här har vi snöstorm! Jag som skulle åka till stan och shoppa lite, vet inte om jag vågar mig ut. Får väl fortsätta måla lite i eftermiddag istället, för Marcus är hemma varje måndag efter lunch.

2 kommentarer:

  1. Duktig du e :)
    Jag har äntligen fått fönsterbrädor i v-rummet, lite spackling å målning kvar innan det är klart....

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. kanjag ställa dit lite grejor med?

    SvaraRadera