Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 9 november 2011

Målar skåp

Först måste jag visa min tatuering som jag gjorde i måndags. Igår var armen helt röd och svullen men idag är det bättre. Jag är väldigt nöjd och ska göra lite mer den 1 dec.

Detta skåpet köpte jag i somras och i helgen körde vi hem det till mina föräldrar. Jag har lovat att måla det åt dem och det är världens pillgöra!! Men det gjorde sig mycket bättre i deras matsal än i Olles blivande rum. Så idag håller jag på och grundar det, sedan ska vi åka till färgaffären och scanna av samma kulör som de har på matbordet och stolarna. Blir nog jättefint när det är färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar