Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


fredag 11 november 2011

Kistbord och stolar

Mitt underbara kistbord måste säljas! Marcus tycker det blir för trångt att ha det i vårat tv-rum. Om någon är intresserad så vill jag ha 2995 kr för det. Det är icke prutbart, när jag köpte det för 15 år sedan var det betydligt dyrare.
Jag är så trött på folk som ska pruta hela tiden. Ta tex den här byrån som är till salu för 2295 kr: Köpte in den för ca 600 kr och då var den träfärgad, sedan har jag köpt till nya handtag till lådorna och färg. Därefter har den målats fyra gånger och sedan shabbats för att den ska se gammal och sliten ut. Det blir Många timmars arbete! Dessutom är 20% av priset moms som ska betalas in till skatteverket. Av de pengar som blir kvar ska jag dessutom betala 32% i inkomstskatt och då blir det inte mycket pengar kvar. En massproducerad byrå på Ikea kostar minst lika mycket som denna orginella och handmålade skänk (och på Ikea prutar ingen)Självklart ger jag ett bra pris till folk som handlar mycket grejer av mig.
Fyra sådana här stolar finns att köpa för 2995 kr. (säljes ej separat) Dessa gamla kantstötta stolar är vitmålade och klädda med ett avtorkbart tyg från Jeanne d´Arc Living (bara tyget är värt en 1000-lapp)

Imorgon är butiken öppen som vanligt mellan 11-15, sedan åker jag till Göteborg och kollar på Ladies Night :-)

Ha en underbar helg!
kram Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar