Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 28 april 2010

Hönsgård

Jag vill ha en hönsgård också! (det är mycket jag vill ha)
Visst är det trevligt med några kacklande och pickande hönor i trädgården och en tupp som gal emellanåt. :-D Vi byggde ju en vedbod/cykelskjul förra sommaren och då tänkte jag att vi gör om vedboden till hönshus och cykelskjulet till vedbod, eftersom det ändå aldrig står några cyklar där. Vi har gott om plats för en hönsgård i anslutning till hönshuset. Det största problemet är väl att övertala Marcus till detta, för grannarna tror jag inte bryr sig.
Å, vad roligt för barnen att hämta ägg på morgonen och laga till frukost. HiHi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar