Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


tisdag 20 april 2010

Trädgårdsdrömmar

Det verkar vara helt omöjligt att få tag på ett zinkbadkar. Men jag har i alla fall köpt solstolarna i vitmålat trä. Fick 2 fåtöljer + 2 fotpallar och ett litet bord på ÖB för 1800kr. Tycker jag va billigt, fast Marcus svor över "skiten" när han skruvade ihop dem :-D




Bläddrade i vi i villa tidningen förut och såg denna underbara trädgård. Om jag nu inte kan få tag på ett zinkbadkar så skulle jag kunna tänka mig en liten pool/badtunna och ha ett litet utomhusspa. Dessvärre får jag nog bara drömma för de kostar runt 50000 spänn.

Skulle också vilja ha lite berg i min trädgård. Se vad fint med alla stenarna till....Men, men, jag får hålla mig till min planerade lilla kulle med några stora stenar i.

Imorgon ska jag måla klart byrån och lite andra smågrejer, på torsdag ska jag ut och shoppa, på fredag ska jag och barnen hem till Annika, Irma och Gustav och leka lite och så ska vi vara hundvakt åt Gurra och Petter och på lördag åker vi till Göteborg och hälsar på familjen Örgryte och kanske går på liseberg.

1 kommentar:

  1. Jasså, du köpte dom på ÖB, har oxå planer på detta, men vi får se om det blir så.... Drömma kan man ju alltid göra, vil oxå ha lite bergsknallar i min trädgård :(

    Fullt upp i helgen, samma här :)
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera