Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


torsdag 3 maj 2012

Softar

I fredags var jag hos doktorn och tog lite prover, som jag inte fått svar på än, men eventuellt kan jag ha för mycket produktion i sköldkörteln och då har man samma symtom som stress. Förhoppningsvis är det bara stress, så denna veckan har jag låtit smutsen gro inne i huset och dammråttorna rullar ihop sig till små änglatofflor under sängarna :-) Inte för att man ser någon större skillnad, för lika fort som jag plockar iordning och städar, lika fort river Olle (och Märta) ut allting på golvet igen och kladdar ner överallt. Man kan nog inte räkna med att ha ett fint hem förrän om sisådär 4 år eller nåt. Fick ett glädjande besked att Olle kommer in på dagis trots allt. Så i augusti ska jag börja leta efter ett deltidsjobb och ha "butiken" mer som en hobby. Taket på uterummet är äntligen på plats och en plåtslagare har varit här idag och fixat lite. Grönsakslandet får väl vänta några dagar till för det ska visst bli skitväder i helgen. Men då kanske man kan sitta i uterummet och mysa :-D Morsning korsning! nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar