Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


tisdag 15 maj 2012

Jag har bara regn hos mig

Fast det är ju bra på det viset att jag slipper vattna. Grönsakslandet är klart och det blev: Jordgubbar, morötter, lök, vitlök, potatis, dill, sallad, rädisor, persilja, timjan, rosmarin och gräslök. Ganska mycket på liten yta! Det ska bli spännande när allt börjar gro och kommer upp till ytan. Taket på uterummet är också klart och det börjar bli dax att göra iordning därute. Fast i det här vädret är det skönast att ligga i soffan och kolla på tv och äta choklad :-) Men så fort solen tittar fram ska det grillas, drickas vin och ätas glass istället. Ha en härlig långhelg!! Själv ska jag och Marcus på en råååsa och kitchig fest till http://lillapissmyran.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar