Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


torsdag 9 december 2010

Möbler till salu

Här har vi en riktigt originell säng! Egentligen hade jag köpt den till Märta i somras, men den blev stående i förrådet och snart ska hon få Elins gamla säng istället. Sängen är eventuellt reserverad till 20/12 och priset för denna skönhet är 1195 kr.
Samma kund ville se en bild på denna sängen först och här står den hemma i hallen. Den är från 1950 och priset är 700 kr som den är och när jag målat den vit så hamnar det runt 1000-lappen. (alla priser är med moms självklart) Väldigt fin vid fotändan tycker jag och med klotfötter.

Tyvärr är det bubbligt i träet vid huvudändan, men det är inget man kommer lägga märke till när den är vitmålad, för då slipas den först.



Ett antikt skrivbord har vi här. Ovanför hänger ett väggskåp som kanske inte syns så bra pga blixten när jag fotade. Priset för skåpet är 795 kr.



Skrivbordet är väldigt rejält och stadigt och samtidigt romantiskt och feminint. Det syns på beslagen att det är väldigt gammalt. 2495 kr kostar det.



En ny gungstol har hittat in i butiken, fast egentligen är den gammal. Jag tycker den är fin som den är när den är svart. 800 kr för den. Brevid står en jättegammal sockertoppslåda som är vitmålad. Perfekt som nattygsbord. Innuti finns en slags kniv som man hackade sockertoppar med och i lådan under ramlade bitarna ner. Den kostar 895 kr.


Jag älskar den här gamla byrån, den stod i våran groventré förut, men nu har vi ställt dit det gamla äpplelinneskåpet istället och den har jag målat vit. Bilder kommer senare för nu är det fullt kaos i hallen eftersom jag målar alla möblerna där.
Har precis målat en likadan byrå som ska stå i Elins rum. Det kommer nog lite bilder i helgen på hennes princessrum. :-)
1295 kr kostar byrån ialla fall.


Efter jul ska jag börja sälja maileg och det ser jag fram emot, för de har så fina saker.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar