Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


lördag 4 december 2010

Antikt köksbord och gammal klaffbyrå

Lite nya saker har fått sin plats på min nymålade klaffbyrå. Den har väldigt många fack och lådor innuti. Tyvärr hittade jag inget lönnfack med gömda pengar innuti, kunde behövts i dessa tider. ;-)
Beslagen har jag spraymålat vita, för jag tycker det ser bättre ut än mässing som det var innan. Själva byrån var brun från början. Lägg märke till att jag bytte datum på "kalendern" innan jag tog detta foto. hihi

Klaffbordet som stod i vardagsrummet/tv-rummet innan har jag ställt ut i köket. Tyckte den gjorde sig bättre där. Det lilla zinkfärgade ljushuset går att köpa i min butik för 155kr.



Här kommer det antika köksbordet som är ett pelarbord. Ville bara visa vilken snygg fot det är på bordet.



Kökssoffan stod i uterummet förut, men har nu fått komma in i köket. Visst är det trevligare och mysigare med en gammal kökssoffa än massa trista stolar. Jag har målat en schablon på den, Maison, som betyder Hem. Den går att köpa i min butik för 95 kr. (schablonen alltså)




Det är en del skavanker på bordet, men det är bara charmigt tycker jag, så jag orkar inte göra något åt det. Ska det vara fint så kan man väl slänga på en linneduk.
Den gräsliga kökslampan skall bytas ut snarast, så fort jag hittat nåt som faller mig i smaken.







Här är de nyinköpta adventsstjärnorna som jag har i nästan alla fönster. Jag har planterat en julstjärna, vit amaryllis med murgröna som ska slingra sig uppför och en kruka med hyacinter.
(hyacintkrukan finns i butiken) Adventsstaken är ett loppisfynd som jag lagt lite enris i eftersom det är på tok för mycket snö ute för att hitta nån mossa i skogen.





Imorgon är det 2:a advent och jag fyller år! Först ska jag jobba några timmar och sedan blir det smaskig tårta och kanske presenter på eftermiddagen. Nu ska vi snart äta kvällsmat, det får bli en enkel soppa för vi har precis ätit massa nybakat bröd som Marcus och Elin gjort. Nedan kommer receptet om det är någon som är sugen.
Trevlig helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar