Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


lördag 4 december 2010

Märtas rum

Tjejerna har ju som sagt fått varsitt rum nu när Elin flyttat upp till övervåningen. Det blev lite mer plats att leka på inne hos Märta. Sängen står kvar där den gjort hela tiden. Hon har fått in morfars gamla bord och stol som han hade när han var liten på 50-talet.

Jag köpte ett gammalt dockskåp samtidigt som jag inhandlade mitt antika köksbord och det fina dyra skåpet som står i hallen. Elin fick nämligen med sig det stora rosa till sitt rum. Gunghästen fick stå kvar ialla fall.



Så även leksaksskåpet och två dockvagnar.



Det kommer lite bilder på Elins och grabbarnas rum längre fram. Har en byrå kvar som ska målas först.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar