Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


tisdag 22 juni 2010

Sommar sommar sommar

Vi har inte haft någon dator hemma eftersom båda två har lyckats krascha! Igår köpte Marcus en ny, men den har vi inte kunnat installera ännu. (just nu lånar jag mammas)

Äntligen är vitvarorna till badrummet köpta, först ska lite taklister mm upp och sedan kan rörkrökaren koppla in alltsammans. Längtar tills vi får ett fungerande badrum!!!

Murstenarna är så gott som klara och kullen har blivit rejält stor, så snart kan jag nog så lite gräs där :-)

Dessutom har jag tagit mig en allvarlig funderare på det där med att starta eget! Jag har pratat med banken och fått klartecken, jag har kollat på lokal och väntar på svar och idag var jag på nyföretagarcentrum och fick lite råd och tips. Imorgon ska jag ringa arbetsförmedlingen och se om jag kan få starta-eget-bidrag. Tänkte fixa in mig på Stockholmsmässan i augusti och knyta lite kontakter med olika leverantörer.

På fredag åker vi till kusten och firar midsommar som vi gör varje år. Det blir dans runt stången till dragspel och sång och sedan fiskdamm och korv till barnen och massa lekar för alla. Vi blir kvar nästan en vecka för grabbarna börjar på simskola i Saltkällan, men vi är hemma på veckosluten i alla fall. Vi ska iväg på husvagnssemester också, men det blir i slutet av juli.



Ha en skön sommar med mycket sol och bad och god mat!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar