Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


tisdag 1 juni 2010

Kantsten

Det är tur att man hinner slutföra ett projekt innan man börjar på ett nytt. (eller inte) Nä, här är det många järn i elden som gäller. Det senaste som jag började med igår, är att byta ut de fula kantstenarna mot gatan och sätta dit dessa snygga murstenar istället. Nu har jag lagt fiberduk under, så förhoppningsvis slipper jag ogräs som sticker upp framför och emellan.


Sedan ska staketet målas vitt och innanför ska jag plantera en syrénhäck (vit tror jag). Vi väntar på att en snickare ska höra av sig angående förstukvisten som han eventuellt ska bygga. Efter det så ska sjöstensplattorna bort och det får bli en liten grusgång vid grinden.
I helgen var jag på fest i Göteborg och det blev ganska sent (kl. 06.00 gick jag till sängs) så jag har varit ganska sliten sedan dess, men nu börjar jag bli människa igen :-) Helgen som kommer blir inte lika munter, för på fredag ska vi begrava farfar som gick bort i mitten av maj.
Nu ska jag käka lite lunch och hänga tvätt, sedan får jag väl ta tag i kantstenarna igen.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar