Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


fredag 31 augusti 2012

Lite ommöblering hemma

Har satt upp en kryddhylla i köket, tycker de är Så fina! jag har en kvar om någon är intresserad. Glasskålarna som stod där innan ställde jag i vitrinskåpet istället. Undrar hur länge godiset får vara kvar...
Jag flyttade på byrån som stod brevid skåpet och istället fick det bli en tallrikshylla och en bänk där. Blev lite inspirerad hos Marika som har det så fint hemma. Det finns ett ex kvar av tallrikshyllan.
Var verkligen less på den vitmålade Billybokhyllan! Den ersattes av en gammal skänk och en turkos gungstol. En del av bokhyllan finns dock kvar och där har jag de få böcker jag sparade. Bakom en vitrindörr så inte Olle kan riva ut allt på golvet! Tänkte hitta några snygga turkosa kuddar att ha i soffan också. Notera "fågelholken" på väggen, undrar om de kommer in och äter i vinter ;-) Har några kvar till försäljning.
En likadan hylla hamnade inne på toaletten där vi hade en hög byrå förut. Så nu får Marcus äntligen plats när han ska på muggen :-)
Byrån som stod brevid vitrinskåpet i köket hamnade i sovrummet istället.
Och den höga byrån som var på toaletten hamnade också i sovrummet. Trumpeten som står ovanpå finns det även den kvar ett ex av om någon är intresserad. Det är bara att maila!
Har lite nya projekt på gång nästa vecka. C U kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar