Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


torsdag 6 september 2012

Pyntat lite..

Lite mer turkost har hittat in till tv-rummet. Det blir mysigt att tända alla ljusen i höstmörkret och kolla på en bra film. Målade en text på provdockan "Shabby home". Det finns en omålad provdocka kvar till salu..
Dessa bokstäver har jag mängder kvar av, de är från Jeanne d Árc Living så de är ganska dyra. (har satt ner priset till 100-lappen styck)
Stor kista har placerats under den berömda furutrappan :-)
Lite höstplantering...
Jag har verkligen fått tillbaka energin! Har massor jag vill göra och jag tänker börja med barnrummen på övervåningen. Tjejerna och killarna ska få byta plats med varandra och jag ska spika upp en snygg fondvägg av vitmålad råspont i vardera rum. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar