Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 21 september 2011

Köksbord

Nu har vi tagit in köksbordet som vi hade förut. Från början är det ett ekbord som jag målade vitt. Nu ska det bli schackrutigt istället. Började med att rita ut rutor med hjälp av en kakelplatta. Ungefär såhär kommer det att se ut. Här är det målat en gång. Jag ska måla det en gång till och därefter får det torka ordentligt några dagar och sedan ska det slipas lite så det ser välanvänt ut. Möjligtvis stryker jag på lite klarlack efteråt så det inte blir massa fula fläckar. Färgerna är ljusgrått och mörkgrått som jag blandat själv med svart och vit färg.

Det gamla bordet är nu till salu. Man kan sitta många runt det när iläggsskivorna är på plats, men det tar för mycket utrymme i vårat lilla kök.

Närbildsfoto med iläggsskivorna i mitten. 1295 kr har jag satt som pris för bordet. Det är snygga ben på det. Jag kan sätta ut ett bättre kort om någon är intresserad. Maila mig iså fall på lindh007@hotmail.com

Jättefint gammalt matbord, vitmålat och naturligt skavd med charmiga iläggsskivor.


nilla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar