Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


måndag 5 september 2011

Formexmässan

Så var man hemma igen efter en supertrevlig helg i huvudstaden. Det var jättekul att gå omkring bland alla utställare och titta på deras fina produkter, lukta, smaka och känna på. Jag har beställt lite nya varor som kommer i oktober och så spanade jag in några kändisar också ;-) bland annat Ernst som höll föredrag på mässan. Dagarna gick så himla fort, så vi hann inte ens med att titta på hälften av alla grejer.

På kvällarna umgicks vi med goda vänner och hade trevligt och helt plötsligt blev det söndag och dax att åka hem. (efter ett snabbesök på ikea och bauhaus i Örebro)

Idag ska pappa och Marcus försöka sig på att sätta in en ny ytterdörr i groventrén så ska jag måla de andra två i samma vita nyans. Visar bilder på det när det är klart senare i veckan.

Tills dess....

Ha det så bra!!

nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar