Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


fredag 15 juli 2011

Vitt och silver

Veckan som gått började inte så bra, men slutar desto bättre. I tisdags var jag på begravning och det har fått mig att må dåligt i flera dagar efteråt, men på söndag ska vi ha dop för Olle och det är ju något glädjefyllt. Idag jobbar jag i butiken och nedan kommer lite bilder på nya saker som ställts dit i veckan. Först ut en "byst" av en ung kvinna i gips 295 kr. Här har vi en snygg och nyproducerad vikvägg/vikskärm 2295 kr.

Några gamla silverfat från 25-50 kr. Ett måste att ha hemma!!

En rejäl bokhylla som är målad vit och lite shabbad 1495 kr.

Slutligen en gammal skänk med en otroligt charmig spegel 2295 kr.

Nu är det bara en vecka kvar på simskolan och sedan ska vi vara hemma och måla om huset, byta klart fönstren och förhoppningsvis sätta in nya ytterdörrar. Sedan är semestern slut och jag måste börja göra iordning hemma så jag kan flytta över alla möbler och prylar som ska vara i butiken på Hässjegatan 2 i Majåker, Lidköping.


Trevlig helg!

nilla









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar