Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 9 mars 2011

Delikatesser

Nu har jag fått in lite nya bakverk från Pennyhouse. Här är både röda och gröna cup cakes. Bredvid står en grön Tildabakelse och ovanpå små praliner. Mumsiga kanelbullar där man kan ta av bullpappret.
Lite påskfint med stora vita påskägg från jeanne d´Arc living och små söta ägg att hänga i rosa, blått eller grönt från maileg.
En gammal barnstol med mycket charm för 595 kr.
Här är en griffeltavla med några år på nacken som har målats svart och fått texten "Gud som haver barnen kär Ser till mig som liten är" 495 kr kostar den.
Vilket underbart väder vi har haft i ett par dagar! Dessvärre väntas det in snö och regn redan ikväll :-( Men vi har hunnit med att grilla korv i helgen och fikat lite på altanen. Det är nästan så man kan känna snödroppar och krokus i luften.
tjingeling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar