Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 24 november 2010

Ja, se det snöar!

Nu är det snart första advent! Jisses vad tiden rinner iväg. Hemma håller jag på och målar för fullt för att det ska bli fint tills på söndag. Senaste objektet är en Stor gammal byrå med klaff och massa hemliga lådor och fack :-) Den blir jättefin och ska stå i hallen där det stora antika skåpet står (finingången). Mitt bruna äppelskåp ska förflyttas ut till groventrén och målas vit den oxå.
Barnen har fått nya rum mitt i alltihop. Grabbarna har sitt ihop i allrummet på övervåningen och det blev jättemysigt och väldigt rymligt. Elin har flyttat upp i Albins gamla rum (efter att det blivit målat rosa) och Märta är kvar där nere ett tag till. Fast hon ska få Noels rum i sommar eftersom det kommer en liten pojke i april som får ha sitt rum där nere hos oss.
Jajjemän, jag är gravid igen, i v. 20!
I butiken är det fullt upp, nu har jag adventöppet varje söndag fram till jul. Måndagar och tisdagar är det stängt, för då är jag hemma och målar möbler så jag kan fylla på allteftersom det säljs.
Ha det så mysigt i vintermörkret och tänd massa ljus och fika varje dag så humöret hålls på topp! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar