Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 10 november 2010

Möbler med schablon

Idag är det spökfest på dagis och Elin är spökpippi och lilla Märta ska föreställa ett spöke, men hon dreglar så mycket just nu så hon får ha en haklapp på sig :-)


Köksbordet är färdigmålat med en schablon " Amor vincit omnia et nos cedamus amori" som betyder ungefär " Kärleken övervinner allt så låt oss besegras av kärleken" och på bordet ligger den fantastiskt fina boken Lantlig charm, gjord av Anette Hjerpe som har det fina bloggen Lantlif. Den går att köpa i min butik för 495kr (ett julklappstips)



Har fått in ett nymålat pelarbord/soffbord som även den ska få smyckas av en schablon.


Soffan har fått texten " Dammtussarna under soffan är änglarnas små tofflor"





Till sist har jag målat/slavat med detta vackra vitrinskåp. Skulle vara superfint att ha i badrummet med massa fina handdukar och tvålar mm

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken vacker blogg och vilka vackra föremål! Imponerande! Letar efter en shablon med "Amor vincit omnia et nos cedamus amori", men har inte lyckats hitta någon. Du kanske har någon till salu eller vet vart jag kan vända mig?
    /Lisa

    SvaraRadera
  2. Var har du köpt schablonerna? De är jätte fina!

    SvaraRadera