Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


fredag 17 september 2010

Long time no see

Usch vad jag är dålig på att skriva inlägg nuförtiden! Jag får väl skylla på att jag har MASSOR att göra inför öppningen av butiken. (som för övrigt blir runt mitten av okt. eftersom jag inte får några varor innan dess)
Badrummet funkar nu förresten, fast jag har inte gjort iordning där ännu så det liknar ett förråd med all bröte instuvad. Lägger ut bilder så fort det blir klart.
Jag har ett annat namn på butiken eftersom de andra fem förslagen inte gick igenom hos bolagsverket. "Nillas shabby home" blev det istället. Fönsterdekalen är redan uppe :-)
Trädgården ser helt förfallen ut, jag bara orkar inte rensa och ansa, dessutom är gräsklipparen paj. Kullen är inte heller färdig, men jag funderar på att köpa lite gräsfrön och hälla på jordhögen så får vi se hur det ser ut till våren.
Vi ska ju byta fönster i hela huset också! Ett är klart och jag hoppas att de andra blir det innan vintern, annars får vi fortsätta till våren. Målningen får vänta tills våren eftersom vi måste byta ut lite bräder och annat först. Vart tar all tid vägen? Den bara skenar iväg och nu är det redan höst! Skönt att det är fredag idag åtminstone :-)

Have a nice day

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar