Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


måndag 26 mars 2012

Mina "nya" möbler


Här är kökssoffan som vi har som sängstomme. Utdragsdelen är längst bak gömd under överkastet. Sängen blev lika hög som ett köksbord, så man får vara ganska vig för att hoppa upp och lägga sig haha

Det gamla vitrinskåpet och kommoden fick sin plats i köket.

En titt in i vardagsrummet..

Lite nya vårplanteringar även här
I helgen har vi grejat massor i trädgården. Pappa har nästan halverat körsbärsträden och jag har klippt rosorna och krattat hela gräsmattan. Marcus har nog kört fem fulla lass på släpkärran till värmeverket. Så har vi också firat våran Albin som idag fyller 9 år. Det blev premiär för den stora grillen igår. Idag blir det badhuset med hela familjen och efteråt våfflor i stora lass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar