Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


måndag 17 oktober 2011

Höst: granar, fönsterbyte och halloween


Det har varit så underbart väder i flera dagar nu, soligt och klar frisk luft. Fick sån längtan efter granar och pepparkaksbak. Jag, mamma, Elin, Märta och Olle tog en promenad till skogen och plockade lite kottar och grävde upp några små granar (som ändå stod alldeles för tätt) och sedan bytte jag ut mina pelargonier mot dessa. Idag var jag och köpte några vita och rosa ljung också, men de har jag inte hunnit plantera än.
Marcus, hans pappa och min pappa bytte fönstren på övervåningen i söndags, så nu väntar vi på plåtslagaren så är det äntligen färdigt! Vi skulle målat om huset också (till vitt) men det får vänta ytterligare ett år.



I lördags hade vi barnkalas med halloweentema. Här ser ni familjen Adams :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar