Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


torsdag 22 juli 2010

Renovering av lokalen

Igår satte jag igång med att riva kakel och skura toaletten (för den har nog inte blivit rengjord på ett halvår). Det tog sin lilla tid och jag har massor kvar att göra innan jag kan börja måla. Det har varit en smörgåsbar i lokalen innan och tyvärr har det inte städats efter att de flyttade ut.
Nästa vecka ska vi på husvagnssemester till Vimmerby och Tylösand, så efter det måste jag sätta fart med målningen innan de ska lägga in en ny golvmatta i butiken i mitten av augusti.
På lördag blir det 60-års fest för pappa i deras trädgård. På söndag blir det nog lugnt här hemma ;-) på måndag ska jag till banken och fixa lite lån så jag kan shoppa loss massa grejer till butiken och så ska jag besöka ett loppis som jag aldrig varit på förut. Sedan ska vi packa inför campingtrippen som bär iväg på tisdag morgon.
Lägger in lite kort från lokalen om nån vecka eller så.
Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar