Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 27 juni 2012

Lite nytt hos mig

Fick ett ryck efter midsommar och städade lite hemma. Lite turkost i badrummet iform av en gammal pall och ett flugskåp.
En gammal klaffbyrå placerades brevid köksskåpet, jättebra förvaring för kökshanddukar, kritor och målarböcker mm Trumpeten som står på byrån har jag en till av som säljes för 595 kr. (från chic antique)
Den gamla vågen ställde jag i köket, där det tidigare inte fått plats nånting pga allt skräp som låg i drivor på bänken.
Våran dator har fått virus och pajjat, så därför har jag inte kunnat göra nåt inlägg förrän nu. Igår fick jag hem några lampor som jag hade tidigare i butiken, vita med kristallprismor. Visar dem på bloggen nästa gång. Nu ska jag ut och plantera blommor som jag köpt på torget idag. Man får passa på att vara ute när solen skiner :-) Hej så länge! Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar