Välkommen till min lilla blogg

Håller på att renovera våran 70-tals villa till något som ska se betydligt äldre ut. Vi har fått riva upp alla golv och väggar ända till grunden, så då passar det utmärkt att byta till nåt man verkligen gillar. Det har blivit vit bröstpanel nästan överallt och gammaldagsa blommiga tapeter och mörkt golv. De flesta möbler kommer att målas vita i min favoritstil shabby chic.

Dessutom håller jag på och startar en egen butik så det kommer bli mycket bilder och annat från den framöver.


onsdag 15 juni 2011

Den blomstertid nu kommer

Tog ett litet sommarfoto hemma hos mina föräldrar. Den gamla väderkvarnen har stått hos farmor och farfar för många år sedan. Smultronen börjar växa så smått runt stubben, några har redan fått lite rosaskimmrande färg.

Dessa bokstäver från Jeanne d´Arc living rear jag ut för 95 kr/st. (förr 145 kr) De är 20 cm höga och lite shabbade i färgen. Ett vitmålat skåp finns att köpa för 2295 kr.

Idag är det studenten här i Lidköping och jag såg massa björkris och ballonger utanför olika hus och lägenheter på vägen hit. Solen skiner och man kan nästan känna glädjen i luften. Skönt är väl det, för ibland är livet verkligen svårt och man behöver se de små ljusglimtarna som finns.


Nilla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar